سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، زندگی و درمان است [امام علی علیه السلام]
به کجا چنین شتابان ؟ - نشریه الکترونیکی همکاران بهزیستی آران و بیدگل
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • بسم الله الرحمن الرحیم

    هیچ اندیشیده اید که درمان اعتیاد به کدام مسیر می رود ؟ سیاست هدفگزاران چیست ؟ ضوابط هدفگزاری کدام است ؟ به کاهش آسیب فکر کنیم یا به پاکی یا به وابسته بودن ؟ NA  و کمپ ها و خانه های بهبودی را قبول داشته باشیم یا محکم به مراکز درمانی ، پاتوقها و متادون بچسبیم ؟ با مواد جدید و شایعه تولید داخلی آنها چه کنیم ؟ چه کسی باید نظارت کند؟ به چه چیز باید نظارت شود ؟  و چندین سؤال دیگر ....

    اما بیچاره معتاد ؟! نمی داند که چه آبی به آسیاب ما می کند؟ حیف که معتاد است و ترسو و گرنه می آمد و کمیسیون می خواست؟ بیچاره او که سلامت عقلش را به بهایی ناچیز به مواد فروخت. بعد از این که گرفتار مواد شد خون زن و بچه و پدر و مادرش را به شیشه کرد و تحویل عده ای داد که درمانش کنند در حالی که خودش هم نمی دانست دنبال چیست! خیلی ها را میلیونر کرد و خودش هنوز بدبخت است. پدر و مادر آنها عاجز و در عذاب ، خانواده آنها در معرض آسیب ! خدا می داند چه زجری می کشد کسی که اینها را می داند و درک می کند و صدایش هم به جایی نمی رسد!

    کسی پیدا می شود که بپرسد متادون آزاد موجود در گوشه کنار شهرها از کجا می آید؟ کسی هست که بپرسد چرا بعضی عزیزان جبهه و جنگ ( جانبازان پر افتخار )، به متادون وابسته شده اند؟ کسی هست که بگوید چرا متادون بصورت فله ای در بعضی از مراکز درمانی و حتی دانشگاهی تحویل بیماران می شود؟ کسی هست که تایید کند تجارت با قرص متادون ( خرید دولتی و فروش آزاد به نام درمان ) مجاز است؟ کسی هست که بگوید چطور شده که قرص تمجیزک زیر زبانی اینقدر محبوب شده که یکی گفته معجزه است و به من مجوز بدهید تا وارد کنم ! ! ! چقدر تحقیق انجام شده که پاکی بعد از سم زدایی معمولی و متادون را مقایسه کرده باشد؟ نتایج این تحقیقات چه بوده است؟ کی ثابت کرده که بعضی آدمها مورفین بدنشان کافی نیست و باید مواد بزنند یا متادون بخورند تا حالشان خوب باشد؟! کسی هست که بگوید چرا حتی قاچاقچی فقط با جریمه آزاد می شود؟ کسی هست که بگوید این همه تشکیلات سیستم ضد اعتیاد کشور...... و چند سؤال دیگر!!!

    هرچه می کنیم با خودمان می کنیم . ما آدمهای به ظاهر سالم ( که حداقل معتاد نیستیم ) در این جامعه زندگی می کنیم. بچه های ما هم همینطور؟ اگر خدای نکرده عزیزی از ما گرفتار شد چه می کنیم؟ همان کار را باید برای همه معتادان بکنیم .

     

    دکتر محمد قاسم اف - پیشگیری



    کارکنان بهزیستی شهرستان آران و بیدگل ::: شنبه 85/10/23::: ساعت 12:38 صبح
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت:

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 9
    بازدید د?روز: 20
    کل بازدید :29366

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    به کجا چنین شتابان ؟ - نشریه الکترونیکی همکاران بهزیستی آران و بیدگل

    >>موسیقی وبلاگ<<

    >>عناوین مطالب<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<