سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در قرآن است خبر آنچه پیش از شما بود ، و خبر آنچه پس از شماست ، و حکم آنکه چگونه بایدتان زندگى نمود . [نهج البلاغه]
پیشگیری - نشریه الکترونیکی همکاران بهزیستی آران و بیدگل
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • بسم الله الرحمن الرحیم

    با همکاری آموزش و پرورش شهرستان ، کارگاه مهارتهای زندگی مقطع دبستان با حضور تمام آموزگاران پایه های اول ، چهارم و پنجم شهرستان برگزار گردید. 9 کارگاه در دو شیفت صبح و عصر از اول دی ماه تا نیمه اول اسفند برگزار شد. شرکت کنندگان از حضور در این کارگاهها اظهار رضایت کرده و از این که از ابتدای سال تحصیلی اجرا نشده گله داشتند.   

    دکتر قاسم اف پیشگیری

     

              

     

         

     

     



    کارکنان بهزیستی شهرستان آران و بیدگل ::: چهارشنبه 86/12/22::: ساعت 10:47 صبح
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    با همکاری آموزش و پرورش ، دومین کارگاه پیشگیری از معلولیت ها در بهمن ماه برگزار شد. در این کارگاه که به مدت سه روز برگزار شد تمام آموزشیاران نهضت سوادآموزی شهرستان به تعداد 47 نفر حضور داشتند. عناوین مطالب آموزش داده شده  عبارتند از : چگونه فرزند سالم داشته باشیم ، تغذیه در دوران بارداری و شیردهی ، آنچه خانمها باید بدانند  ، انتخاب همسر ، پیشگیری از بیماریهای عفونی ، بیماریهای استخوانی ، نابینایی ، ناشنوایی.

    در انتها دو حلقه cd  فیلم آموزشی و کتب مرتبط به آموزشیاران هدیه شد. باشد که نتیجه این تلاش و همت مسئولان ، مدیران و آموزشیاران نهضت سوادآموزی کاهش بروز معلولیت ها را به ارمغان آورد. انشاء اله

     

    دکتر قاسم اف پیشگیری

     

     

     

     

     

     



    کارکنان بهزیستی شهرستان آران و بیدگل ::: چهارشنبه 86/12/22::: ساعت 10:43 صبح
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    در روز سه شنبه پنجم تیرماه راهپیمایی کودکان به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد. کودکان علیه اعتیاد شعار دادند و زنگ خطر را برای ما به صدا درآوردند. قطعنامه خواندند و از بزرگترها خواستند که به آنها شیوه درست زندگی کردن را بیاموزند. ماکت سیگار را برای نشان دادن تنفر خود از اعتیاد به آتش کشیدند. حضور فرماندار ، معاون سیاسی ایشان و دبیر شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در جمع کودکان نشانه اهمیت موضوع برای ایشان بود.

     

    پیشگیری – دکتر قاسم اف

     

     



    کارکنان بهزیستی شهرستان آران و بیدگل ::: شنبه 86/4/9::: ساعت 8:41 عصر
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    کارگاه دو روزه آموزش آگاهسازی پیشگیری از معلولیت ها در شهرستان آران و بیدگل برگزار گردید . در این کارگاه 28 نفر شامل آموزشیاران نهضت سوادآموزی ، رابطین بهداشتی و همکاران مجتمع های روستایی بهزیستی شرکت داشتند . مباحث مرتبط با پیشگیری از معلولیت ها تحت عناوین :  پیشگیری از نابینایی و ناشنوایی ، آنچه خانمها باید بدانند ، چگونه فرزند سالم داشته باشیم ، تغذیه دوران بارداری و شیردهی ، انتخاب همسر ، بیماریهای عفونی و استخوان توسط سرکار خانم دکتر معتمدی و خانم مهدوی از کارشناسان استان و خانم سالک و دکتر قاسم اف از کارشناسان شهرستان ارائه گردید. در انتهای کارگاه آزمون کتبی و شفاهی به عمل آمد . کتاب و فیلم مربوط نیز در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت .

    شرکت کنندگان در نظرخواهی انجام شده به کم بودن وقت کارگاه معترض بوده ولی مطالب ارائه شده را مفید دانستند. بسیاری از آنها پیشنهاد کرده اند که آموزش های مذکور برای تمام افراد جامعه لازم است .

    بدینوسیله از افدام شایسته معاونت محترم پیشگیری استان و کارشناسان محترم پیشگیری از معلولیت های آن معاونت ( آقای خاکشور ، خانم دکتر معتمدی ، خانم مهدوی ) تشکر و قدردانی می گردد.

     

    پیشگیری __ دکتر قاسم اف 

     

     

     

     

     

     



    کارکنان بهزیستی شهرستان آران و بیدگل ::: دوشنبه 86/3/14::: ساعت 7:14 عصر
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    در روز 29 و30 بهمن کارگاه دو روزه آموزش پیشگیری از اعتیاد ویژه تربیت مربی در شهرستان آران وبیدگل برگزار شد. آقایان عسگریان و خاکشور از معاونت پیشگیری بهزیستی استان اصفهان و آقای برادران و قاسم اف از اداره بهزیستی شهرستان مطالبی در مورد سیر اعتیاد، عوامل خطرساز و عوامل محافظت کننده ، راهکارهای پیشگیری از اعتیاد ، مهارتهای زندگی ، انواع مواد و اثرات آنها بیان کردند. بروشور ، جزوات و کتب مرتبط در اختیار نمایندگان ادارات شهرستان قرار گرفت تا ضمن مطالعه آنها توانایی بیشتری برای طرح ریزی و انجام برنامه های پیشگیری کسب کنند . عکس های این کارگاه را در زیر مشاهده می کنید. 

         

               

     
     

     

    پیشگیری  -  دکتر محمد قاسم اف  



    کارکنان بهزیستی شهرستان آران و بیدگل ::: سه شنبه 85/12/1::: ساعت 4:6 عصر
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    هیچ اندیشیده اید که درمان اعتیاد به کدام مسیر می رود ؟ سیاست هدفگزاران چیست ؟ ضوابط هدفگزاری کدام است ؟ به کاهش آسیب فکر کنیم یا به پاکی یا به وابسته بودن ؟ NA  و کمپ ها و خانه های بهبودی را قبول داشته باشیم یا محکم به مراکز درمانی ، پاتوقها و متادون بچسبیم ؟ با مواد جدید و شایعه تولید داخلی آنها چه کنیم ؟ چه کسی باید نظارت کند؟ به چه چیز باید نظارت شود ؟  و چندین سؤال دیگر ....

    اما بیچاره معتاد ؟! نمی داند که چه آبی به آسیاب ما می کند؟ حیف که معتاد است و ترسو و گرنه می آمد و کمیسیون می خواست؟ بیچاره او که سلامت عقلش را به بهایی ناچیز به مواد فروخت. بعد از این که گرفتار مواد شد خون زن و بچه و پدر و مادرش را به شیشه کرد و تحویل عده ای داد که درمانش کنند در حالی که خودش هم نمی دانست دنبال چیست! خیلی ها را میلیونر کرد و خودش هنوز بدبخت است. پدر و مادر آنها عاجز و در عذاب ، خانواده آنها در معرض آسیب ! خدا می داند چه زجری می کشد کسی که اینها را می داند و درک می کند و صدایش هم به جایی نمی رسد!

    کسی پیدا می شود که بپرسد متادون آزاد موجود در گوشه کنار شهرها از کجا می آید؟ کسی هست که بپرسد چرا بعضی عزیزان جبهه و جنگ ( جانبازان پر افتخار )، به متادون وابسته شده اند؟ کسی هست که بگوید چرا متادون بصورت فله ای در بعضی از مراکز درمانی و حتی دانشگاهی تحویل بیماران می شود؟ کسی هست که تایید کند تجارت با قرص متادون ( خرید دولتی و فروش آزاد به نام درمان ) مجاز است؟ کسی هست که بگوید چطور شده که قرص تمجیزک زیر زبانی اینقدر محبوب شده که یکی گفته معجزه است و به من مجوز بدهید تا وارد کنم ! ! ! چقدر تحقیق انجام شده که پاکی بعد از سم زدایی معمولی و متادون را مقایسه کرده باشد؟ نتایج این تحقیقات چه بوده است؟ کی ثابت کرده که بعضی آدمها مورفین بدنشان کافی نیست و باید مواد بزنند یا متادون بخورند تا حالشان خوب باشد؟! کسی هست که بگوید چرا حتی قاچاقچی فقط با جریمه آزاد می شود؟ کسی هست که بگوید این همه تشکیلات سیستم ضد اعتیاد کشور...... و چند سؤال دیگر!!!

    هرچه می کنیم با خودمان می کنیم . ما آدمهای به ظاهر سالم ( که حداقل معتاد نیستیم ) در این جامعه زندگی می کنیم. بچه های ما هم همینطور؟ اگر خدای نکرده عزیزی از ما گرفتار شد چه می کنیم؟ همان کار را باید برای همه معتادان بکنیم .

     

    دکتر محمد قاسم اف - پیشگیری



    کارکنان بهزیستی شهرستان آران و بیدگل ::: شنبه 85/10/23::: ساعت 12:38 صبح
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    طبق آمار بدست آمده علل مختلفی باعث می گردد تا یک معتاد جهت ترک اقدام کند که عبارتند از:

     % 6/20 معتادین علت معرفی خود را مشکلات مالی

    %9/23 آنها علت معرفی خود را مشکلات اجتماعی

    % 6/2به علت پدیدار شدن عوارض جسمی

    %9/12 به علت پدیدار شدن عوارض روانی مصرف مواد

    %9/6 به علت مشکلات قانونی

    %7/9 به علت فشار اطرافیان

    به نظر می رسد فقط آنهاییکه دچار عوارض جسمی و روانی مصرف شده اند (%5/24) امکان دارد روی ترک خود بمانند. و مابقی بعد از بر طرف شدن مشکلات مالی و قانونی و اجتماعی و فشار اطرافیان به مصرف خود بازگشته و دچار عود خواهند شد.

    اما آیا آنهایی که مضرات مصرف مواد را با دیدن آسیب های جسمی و روانی به یقین درک کرده اند دوره طولانی تری را در پاکی خواهند گذراند؟

     آیا ناراحتی ، عیب جسمانی و از دست دادن سلامت روانی مجال پاک ماندن خواهد داد؟

    آبا باید منتظر شد تا عوارض جسمی پدیدار شود و بعد معتاد ترک کند تا ماندن در ترک تضمین شود؟

    وآیا با بروز این عوارض که بعضاً صعب العلاج و گاهاً ماندگارند دیگر ترک به نفع بیمار هست؟ و از کار افتادگی او را برطرف کرده و توانایی اولیه را به او برمی گرداند؟

    شاید وظیفه داشته باشید که مشکلات بیمار را زیاد کنید تا برای ترک اقدام کند. درک کند مشکلاتش به علت مصرف مواد است . مسئولیت کارهایش را به دوش خودش بیاندازیم. برای او دلسوزی و به او کمک بی مورد نکنیم.

     آزمایش عدم اعتیاد قبل از ازدواج و قبل از استخدام و..را جدی تر بگیریم.

     به خانواده ها آگاهی های لازم در مورد نوع برخوردشان با یک معتاد را ارائه کنیم. مداخله کنیم.

    ما باید مسیر اعتیاد معتاد را کوتاه کنیم و یا با روشنگری و اطلاع رسانی درک  کندکه اشتباه کرده و ترک  کند و یا با تسهیل ایجاد مشکلات و مسئولیت خواستن از او و همکاری با نیروی انتظامی و درمانگران عرصه را بر او تنگ کنیم. 

    دکتر محمد قاسم اف   -  پیشگیری                     



    کارکنان بهزیستی شهرستان آران و بیدگل ::: شنبه 85/9/25::: ساعت 5:21 عصر
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت:

    بسم الله الرحمن الرحیم

      در یک بررسی کوچک در قم نتایج زیر حاصل شد.

    هفتاد ویک و شش دهم  (6/71 ) درصد مراجعه کنندگان ، مصرف مواد خود را از سن زیر 25 سال شروع کرده اند. بالاترین درصد مربوط به گروه سنی 20-24 سال است.( 1/36 درصد )


    هفتاد و سه و چهار دهم ( 4/73 ) درصد مراجعه کنندگان در موقع مراجعه برای ترک زیر 35 سال سن داشته اند. بالاترین درصد مربوط به گروه سنی 25-29 سال بوده است.( 7/24 درصد )


    با توجه به ارقام فوق حداقل فاصله شروع مصرف مواد تا موقع مراجعه یکسال و حد اکثر  آن 10 سال است. به طور متوسط 5 سال بعد از شروع مصرف مواد ، برای ترک مراجعه می کنند. این مدت زیاد است لذا حتما به مداخله نیاز است. تا کی باید به معتاد اجازه داد که خودش برای ترک مراجعه کند. چرا قبل از تخریب بیشتر با شیوه های علمی بیمار را به فکر ترک نیاندازیم. 

    دکتر محمد قاسم اف - پیشگیری



    کارکنان بهزیستی شهرستان آران و بیدگل ::: پنج شنبه 85/9/16::: ساعت 5:33 عصر
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت:

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 13
    بازدید د?روز: 13
    کل بازدید :29286

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    پیشگیری - نشریه الکترونیکی همکاران بهزیستی آران و بیدگل

    >>موسیقی وبلاگ<<

    >>عناوین مطالب<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<